749 121-0- maketová Zamračená pro epochu VI

01.11.2015 15:36

Po přečtení nadpisu možná budete trochu zmateni- Zamračená typická pro šestou epochu? Ale je to tak, bude to totiž kousek, který lak, který dodnes nese, dostal až v roce 2013. Respektive jen jeho část- nově nabarven byl pouze rám. Už tušíte, o jaké chrochtadlo se jedná? Jestli tipujete 749 121, pak žádnou odměnu nedostanete, je to v nadpisu :-)

Kdysi dávno (psal se únor 2015 :-)) jsem zatoužil si postavit 749 039 v unikátním AŽD laku, tak jsem zakoupil odlitek p. Molaty (já nepoučitelný barbar) a obtisky od Parostroje. Jenže záhy potom se na trhu objevil tento model od MTB. Co dál? S VoVem jsme byli domluveni na stříkání na červnové Mašince a už jsem měl připravenou 749 006 (fuskovy-modely.webnode.cz/news/zamracena-749-006-konecne-poradna-lokomotiva/). Kdoví, jestli bych stříkání tak složitého laku zvládl, a díky tomu, že ho model vyrábělo MTB, musel jsem si vybrat nějakou jinou Mráču.

Hledání bylo dlouhé. Problém totiž byl, že už jsem odstranil závěsky, a tak zbyly téměř výhradně jen stroje řady 749. Odlitek znázorňuje I. sérii, ale z té se mi žádné možné varianty nelíbily. A protože I. série je téměř totožná s II., kouknul jsem i tam. To už bylo lepší. Nechěl jsem nic polomáčeného (když už Šestka je), a tak jsem konečně vybral- 749 121 ve variantě od roku 2013- tedy s tmavě modrým rámem.

Vybroušený odlitek. Je trochu zašpiněný od prachu z broušení, ale to se samozřejmě umyje.

Na střeše jsou již odlité houkačky, nakonec jsem je nahradil těmi od pana Dvořáčka. Střešní větrače jsem tentokrát nechal odlitkové.

Odlitek trochu vylepším leptanými doplňky od MM.

Kromě stupaček a těchto doplňků jsem také použil drátek 0,3 mm na madla a H0 žebřík od DK- model.

Na střeše houkačky od pana Dvořáčka.

V tomto stavu jsem přivezl "stojednadvácu" na červnovou Mašinku, kde jsem ji lakoval společně s 749 006 díky VoVově ochotě :-)

Odstín červené je vpodstatě stejný jako na šestce. Proč ho také měnit, druhá barva je hodně tmavě modrá, takže červenou opticky ztmaví.

Příště fotky téměř dokončené 121...