Btjo- přestavba patrové jednotky BTTB

22.10.2015 18:27

Jaký modelář by neznal starou dvoupatrovou jednotku Bp od BTTB. Model je na první pohled dobrý, jenže při podrobnějším zkoumání zjistíte, že neodpovídá předloze. A tak už několik lidí tento model přestavělo tak, aby se co nejvíce přiblížil předloze, jako třeba VoVo na www.mojett.cz. Protože jsem doma měl dvouvozovou jednotku, dokoupil jsem vložené díly a pustil se do přestavby.

A takhle to dopadlo.

Stavbu jsem uspěchal a tak je na ní požehnaně chyb...

V čem je zakopaný pes?

1) Model je barven štětcem. Ono pokud se to umí, pak i tak lze dosáhnout dobrého výsledku, ale tady se mi to rozhodně nepovedlo...

2) Zasklíval jsem barvou na sklo. Když se použije na zasklení špatně dostupných míst, tak to nevadí, ale zasklívat s ním celý model byla katastrofální chyba, protože barva popraskala a vytvořila v oknech dírky, které se každým týdnem zvětšovaly.

3) Patina se sice jakž takž povedla, ale jen na prvních třech článcích. Ten čtvrtý (na 3. fotce nejblíže) byl výrazně více, proto jsem se ji snažil odstranit... šmirglem.

Po tom všem jsem si řekl, že odstraním barvu a zkusím to znovu, tentokrát pomalu a s rozmyslem. Na odbarvení jsem raději model půjčil Zejmimu, který rozhodně ví, jak si v takové situaci poradit.

Ten mi z modelu odstranil barvu a stříknul základem. Když jsem jednotku přivezl domů, ještě jsem modely asi dvakrát přetmelil.

Také jsem na střechy doplnil větrače tak, jak mají na Bpjo (a později Btjo) být- no dobře, nechtěl jsem měnit ty dvě řady pěti větračů na šest, ale aspoň tam jsou ty "vyčuhující" :-)

V laku to vypadá dobře. Barva nikde výrazněji nezafoukla, jen se mi odtrhl kousek barvy na střeše článku C (na fotu nejblíže)

A napatinováno. Chci znázornit jednoho z posledních mohykánů těchto jednotek, proto jsem se na ni dost vyřádil. Dost jsem se toho bál, hlavně potom, co jsem si zmršil B v celozeleném laku (naštěstí jsem to z modelu dostal díky lihu), ale s výsledkem patiny jsem celkem spokojený. Jsem si vědom, že pruhů má být víc, mají být tenčí a rovnoměrnější, ale na první pokus... Mně se to líbí.

Příště se můžete těšit na obtisky a zasklení :-)