První motorový vůz v mé sbírce- 854 203

18.09.2015 20:43

Jednou jsem si řekl, proč vlastně musím kupovat modely velkovýrobců za nehorázné ceny. Když jsem na stránkách mojett.cz viděl, co si lze vytvořit doma, byl jsem ohromen. Rozhodl jsem se tedy vyrobit si první model. Bude to "Hydra" 854 203, prostě se mi tahle řada vzhledově líbí a číslo 203 je na obtiscích od Jacka. Objednal jsem pojezd p. Pletichy a vyrazil na pražskou burzu.

Model je vytvořen z odlitku od p. Molaty s leptanými doplňky od MM (interiér, tabulky, stanoviště a bočnice). Bohužel nemám fotky postupu, v době vzniku tohoto modelu jsem ani netušil, že někdy budu mít vlastní stránky.

Také jsem dokoupil 3D okna s madly. Tabulka Č D je od Pojezdy.eu, obtisky od Jacka.

Těsnění u dveří jsem natřel černě pro imitaci gumy. Celý model je zasklen EURO fólií.

Čelo vypadá správně "hydrovatě'" :-)

Celkový pohled. Jak je vidět, díky leptané bočnici nejsou boční okna zapadlá.

Patinu jsem zvolil silnější, ale nejsem s ní stoprocentně spokojený, představoval jsem si pravidelnější a výraznější stékance.

Spodek. Na pojezdu jsou nalepené bedny dodávané k odlitku a vlastnoručně vyrobené vzduchojemy- ty malé tyčky mezi oběma bednami- zde posloužila obyčejná špejle.

Kinematiku jsem zpočátku řešit nechtěl (byl jsem líný překopávat celý zadek), nakonec jsem se do toho jednoho večera pustil a toto je výsledek- kinematika SDV bez magnetu ve vybroušeném pluhu. Ještě musím dotřít šedou plochu po broušení.

A zde důvod celé té šaškárny s kinematikou- vytvoření notoricky známého "kočkopsa"- tedy mé Hydry se špičkově napatinovaným a osvětleným patrákem Bmto od Zejmiho.

Snad se Vám tedy můj první model líbí! Pokud ale hledáte něco na vyzkoušení, rozhodně doporučuji něco snažšího, protože instalace bočnic byla o nervy.