"Zamračená" 749 006- konečně pořádná lokomotiva!

21.09.2015 18:37

Poté, co jsem dokončil "Hydru" (fuskovy-modely.webnode.cz/news/prvni-motorovy-vuz-v-me-sbirce-854-203/) jsem si řekl, že motorák je sice hezký na osobáčky, ale na "manipuláky" by to chtělo něco lepšího, třeba něco chrochtavého. A protože mi ve vozovém parku chyběla Zamračená, rozhodl jsem se pro nějakou, kterou dobře znám- a tak začala výroba 749 006-3, kterou jsem si celé léto fotil na rekreácích na Horním Pacifiku. Velikou inspirací mi byla VoVova 751 004, takže díky za nápad :-).

Stejně jako on, i já jsem ke stavbě použil odlitek pana Molaty. Leptaři asi tají výbuch smíchu, že z toho ještě někdo dělá, ale stejně, ověřovací série (a ani prototypy) v leptu ještě nejsou...

Čelo je na první pohled hezké, ale po podrobnějším zkoumání zjistíte, že je tu spousta chyb- světla moc daleko (a ještě nakřivo) od sebe, nepoužitelný reflektor (no chci vidět, jak to někdo vrtá) a hlavně zmenšená "prsa".

Střecha je na tom lépe- kromě absence houkaček a zalití vrchních ventilátorů nemám co vytknout.

Pro oživení použiji pár leptíků, hlavně od firmy Modely Mašinek (dále MM)- Zásuvky dálk. řízení...

stupačky...

plus tmel, určitě se bude hodit. Kde jsou ty časy, kdy jsem tmelil vteřiňákem (a taky to tak vypadalo :-))

Obroušený odlitek. Trochu jsem zajel nad schůdky, ale to se snad ztratí v laku. Také jsem odebral závěsky.

Začínám tmelit, hlavně čelo.

Čelo jsem lehce přestříknul základovkou, abych věděl výsledek tmelení.

Tmelíme i střechu.

A stále dokola "prsa". Moc vábně to tu nevypadá...

Takhle je to lepší. Dosazené nárazníky SDV, houkačky a reflektor... Kdo pozná, z čeho je?

Zakoupil jsem i doplňky na 749 od Detailu, zde leptané výdechy.

Odpověď na předchozí otázku- bez komentáře :-)

Přestřik celé lokomotivy základem, už se to blíží...

 

 

Dosazeny poslední detaily před lakem- schůdky, topný kabel, hák, madla, nové houkačky ze špendlíku a reflektor ze sady na loko od MM.

Několik modelů jsem již štětcoval, ale není to prostě ono, takže mockrát VoVovi děkuji za půjčení jeho Fengdy, takže jsem si mohl nastříkat svůj první model 

:-)

Těsně před stříkáním jsem si udělal nové střešní háčky z drátku 0,2 mm.

 

Potom už to byla velká zábava, takže jsem zapomněl fotit- zde už téměř hotová "Šestka".

 

 

Tabulky mi dal také VoVo, protože také plánoval tento model, ale jeho stavbu odložil.

Na střechu jsem aplikoval olejovou Umbru pálenou, imitující zplodiny od výfuku a rozetřené směrem jízdy okolo výfuku.

Model je téměř hotov, příště dopním fotky osvětlení od Zejmiho a fotografie hotové zasklené Zamračené.